Google
 
Strona główna Darmowe programy, shareware Programowanie MS Excel Porady komputerowe Bazy danych Kontakt

Excel suma


Excel suma





Obliczenie sumy pewnej liczby wartości komórek w programie Microsoft Excel można przeprowadzić na kilka sposobów.

Excel suma - sposób nr 1

Zaznaczamy komórki, które chcemy zsumować i klikamy w pasku narzędzi znak autosumowania Σ. Jeśli zaznaczaliśmy komórki w pionie to pod ostatnią komórką pojawi się wartość sumy:

Excel suma


Na powyższym obrazku ostatnia komórka (z wartością 222) jest właśnie obliczoną wartością sumy.

Jeśli zaznaczaliśmy komórki poziomo to wartość sumy pojawi się po prawej stronie - po ostatniej komórce, która była sumowana.

Excel suma


Na powyższym obrazku ostatnia komórka po lewej stronie jest właśnie obliczoną wartością sumy.

Excel suma - sposób nr 2

Można tak skonfigurować program Excel, że po zaznaczeniu pewnej ilości komórek na dole (pod arkuszem) automatycznie zostanie wyświetlona wartość sumy. Poniższy screen pokazuje dolną część okna programu Excel z obliczoną wartością sumy:

Excel suma


Aby tak skonfigurować Excela wystarczy kliknąć prawym klawiszem myszki w obszar pod arkuszem i z menu kontekstowego wybrać pozycję "Suma":

Excel suma








Zobacz także...

Tabele przestawne
Formatowanie warunkowe Excel
Excel ćwiczenia
Excel formuły
Excel - funkcje
Wykonywanie obliczeń na serii danych, wykorzystanie funkcji
Excel - wykresy funkcji
Excel - import danych
Excel - makra
Excel - filtrowanie danych


Blok czekoladowy - przepis
Polecamy przepis na blok czekoladowy - pyszny deser o waniliowo-mlecznym smaku. Blok czekoladowy - przepis
 

Copyright © 2006-2010 programowaniePC.pl