Google
 
Strona główna Darmowe programy, shareware Programowanie MS Excel Porady komputerowe Bazy danych Kontakt

Tabele przestawne


Tabele przestawne



Tabele przestawne w Excelu umożliwiają szybkie wykonywanie raportów analizujących dane tabelaryczne. Najlepiej przedstawić to na przykładzie. Wyobraźmy sobie, że w sklepie, który prowadzimy chcemy szybko dowiedzieć się ile sprzedano produktów każdej kategorii i za jaką kwotę. Aby wykonać to zadanie utworzymy odpowiedni raport tabeli przestawnej.

Utwórzmy arkusz zawierający następujące dane (tu możesz pobrać ten arkusz w formacie TXT).





Następnie wybieramy z menu Dane | Raport z tabeli przestawnej i wykresu przestawnego ... .



Klikamy przycisk dalej.



Klikamy przycisk wyboru danych (to ten mały, kwadratowy, kolorowy przycisk po lewej stronie przycisku "Przeglądaj"), zaznaczamy obszar od A1 do D10 i wracamy do okna dialogowego.



i klikamy dalej. W ostatnim kroku zaznaczamy "Nowy arkusz" i klikamy "Zakończ".



Po zakończeniu pracy kreatora nasz arkusz powinien wyglądać tak jak to pokazano poniżej.



Następnie "przeciągamy" do pola elementów danych przyciski "ilość sztuk" i "kwota". Po wykonaniu tej czynności powinniśmy uzyskać następujący wygląd arkusza. Excel automatycznie obliczył ilości sztuk i kwoty dla każdej kategorii i wykonał dodatkowe podsumowania.




Zobacz także...

Formatowanie warunkowe Excel
Excel suma
Excel funkcja jeżeli
Excel - funkcje
Excel - makra
Wykonywanie obliczeń na serii danych, wykorzystanie funkcji
Excel - "Szukaj wyniku"
Excel - wykresy funkcji
Excel - import danych
Excel - filtrowanie danych




Blok czekoladowy - przepis
Polecamy przepis na blok czekoladowy - pyszny deser o waniliowo-mlecznym smaku. Blok czekoladowy - przepis
 

Copyright © 2006-2010 programowaniePC.pl